söndag 23 februari 2014

Ove är ett svårt man

I fredags hade vi första diskussion om romanen. Alla satt rund på bordet och berättade sina tankar om Ove.
                                                                                                                                   
 Jag tycker att Ove är ett disciplinerade,hårda,och arga person som han har ett eget minne som man kan inte ändra hans minne. När jag lästa första kapitel då tänkte jag min mamma som liknar Ove.

Mina klasskamrater hade mycket fina tankar också till exempel Leila berättade att arbetskamraterna kallades honom tjuv men  han var tyst för att det var inte viktigt för honom.

Jag kunde inte prata för mycket om boken för att jag förstod inte mycket när  jag läste boken. Men när Stina och klasskamrater  berättade lite om boken då jag förstod att vad handlade om boken.Det var bra och roligt diskussion tyckte jag.

                   
                     

3 kommentarer:

  1. Vad fint att diskussionen hjälpte dig att förstå boken. Jag ser på din reflektion och jag märkte även under diskussionen att du deltog genom att vara en aktiv lyssnare. Du hade även flera tankar som du delade med dig av. Det var intressant när du berättade att din mamma är som Ove. Twe twe berättade ju att hennes pappa är som Ove. Vi kommer nog att prata mer om dessa personer i vår omgivning som är som Ove och försöka att förstå både dem och Ove.

    SvaraRadera
  2. Yes, det stämmer det. Oveär hård och det är absolut svårt att diskutera eller bli vän med honom. Men han behöver tid och ni ska titta hur han blir social och snäll mot alla. Han är som snö kallt och utan färge, men solen mäller det så lätt

    SvaraRadera
  3. Ja, jag håller med dig Raheleh. Han kan inte visa sin känslor så lätt tänker jag.

    SvaraRadera