måndag 3 mars 2014

Den gången blev riktigt rädd

Det var 2008 när den tråkiga händelsen var. Vi var hos min mans familj men jag och svärmor skulle åka buss till vårdcentralen för att hon hade tid hos läkaren. När vi skulle gå sade min man till mig att ta med all pass och extra pengar och lämna de hos din familj eftersom svärmor hade mycket gäster.

När vi klev av bussen kollade jag mina händer och mina händer var tomma och påsen var bortta. Jag var chockad eftersom bussen åkte och jag visste inte vad jag skulle göra. Jag blev galen eftersom passet var som mitt liv. Jag tänktealltid att om jag hittar de inte mitt pass och pengar viste jag inte vad jag skulle göra. Blir det svårt för mig eftersom jag har tre barn och de följde mig. Det var en normal händelse för andra människa men det var inte lätt för mig. Eftersom att jag hade stora problem med min man var jag rädd för honom. Han förstod aldrig mig.

Då jag tänkte min pappa kanske han kunde hjälpa mig att hitta passet. När jag ringde honom började jag gråta och jag kunde inte berättade vad har händ. Sen han kom på en gång och han ringde till LLT. Dem sa att buss var här eftersom den åkte nys till centrum så fick vi vänta ungefär halv timme.

När kom bussen tillbaka till bussplats blev jag väldigt glad. Jag sprungit på bussen och jag letade efter passet. Den fastnade mellan soffan och fönster. Vilken tur att ingen såg passet och pengar. Jag blev jätte glad för att jag  hittade mitt pass. Efter den händelse blev jag vara försiktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar