söndag 9 mars 2014

När kär Ove till Sonja då blev han annorlunda

Den här fredag blev roligaste diskussion och vi hade två gäster. När började vi lektionen lyssnade de två rektorerna på oss.

Vi pratade om först Oves parkeringsböte. Varför betalar man parkering på sjukhuset. Vårens länder man betalar inte parkering på sjukhuset. Efter åt pratade vi om Ove och hans kärlek. Några kompisar tycker att Sonja älskar inte Ove. Sonja var gifta med honom för att Ove liknar hennes pappa. Men jag håller inte med de. Jag tycker att kanske han har inte läst universitet ,inte dansa,inte sjunga,men han åkte fel väg med Sonja tre månader utan att prata och han sov på bänken i perrongen. När pratade hon blev Ove glad för att han hörde hennes röst. Det finns inte mycket man som gör samma sak som Ove. Jag säger att Sonja gifta med Ove för att hon älskar honom också:)

Stina frågade oss var det Ove hjälte eller inte. Men vi kunde inte sa mycket om det. Efter det tackade vi till rektorerna och vi hade slut.

 Boken var det tråkigt från början men det blir roligare och roligare när man fortsätter att läsa.
Jag tror att Ove var en snäll man men han stängde sin hjärta på människorna när sin fru var dog.


3 kommentarer:

  1. Ha! Jag håller med dig. Boken ska bli mer intressant.
    Är det sant att man ska byta sina personlig när han/hon fäller i love? Du är väl romantisk kvinna! : )

    SvaraRadera
  2. Ja byter vi personlighet när vi blir kära? Kanske lite?

    SvaraRadera
  3. Ja,byter man när blir kär :))

    SvaraRadera